Inschrijfstress

Woensdagochtend klaarde ik een klusje waar ik maanden tegenop zag. Hoewel Vinexdochter al in oktober haar 4,5e verjaardag vierde kwam het er niet van om haar in te schrijven voor gemeentelijke zwemles. 

 

Lui/drukbezet (Haal door wat niet van toepassing is. Velt u zelf eens een oordeel. U laat het altijd aan mij terwijl ú koffie drinkt.) als ik ben bezocht ik eerst het internet om te zien of er een digitale inschrijfmogelijkheid was. 

Die was er, tot mijn vreugde. Vreugde die omsloeg in ergernis toen ik zag dat het inschrijfgeld in nog geen drie jaar tijd was verdubbeld! Voor tien euro mogen we wel maximaal tien maanden op een wachtlijst staan en krijgen we geen vrolijke handdoek.

Enfin. Ik typte, wat, ik vinkte wat af en aan en rolde soepel door het menu richting de betaling. En toen ging het mis. Als ik moe ben druk ik vaak en hard op het i-knopje van het telebankiermachientje in plaats van op de s. Mijn wanprestatie dringt pas tot mij door als ik wakker word geschud door een venstertje dat zegt: UW SESSIE IS VERLOPEN. Grrrmmbll.

Was ik zonder dat tientje nu ingeschreven of niet?  Ik belde om een mens bij het zwembad te spreken, maar verdronk in een computermenu van 9 keuzes en dobberde na optie 9 vervolgens 13 minuten op open zee. Ik hing op en belde terug en kreeg een hele lieve mevrouw te spreken, die zei: ik verbind je door naar degene die het weet en als het weer misgaat: meteen ophangen. Na drie minuten hing ik maar op en belde weer terug en nog een paar keer.

De aardige mevrouw van knopje 9 kreeg ik niet terug aan de lijn, maar een andere aardige mevrouw die van een algemene telefooncentrale was, maar ook niet wist hoe ik tien euro bij het zwembad kreeg. 

Ik hing op en belde het zwembad weer een kreeg gelukkig de lieve kassamevrouw aan de lijn die zei: ‘Volgens de regels moet er binnen drie keer ìemand opnemen. Dus dan kom je bij de telefooncentrale van de hele gemeente Utrecht. Ja, dat vind ik ook stom want soms ben ik even iets pakken.’

Enfin 2. Na een uur zwoegen kreeg ik dan eindelijk de mevrouw die het wist aan de lijn en die zei: u moet het formulier helemaal opnieuw invoeren en betalen. Dan is uw dochter ingeschreven. 

 

 


 

Reactie schrijven

Commentaren: 0